(det går att klicka på bilderna för att se dem i full storlek)
Spelet är i viss mån inspirerat av gamla RPGn som Phantasie 3 (och Pirates! förstås), men i ännu högre grad inspirerat av gamla penna-och-papper RPGn (typ Drakar&Demoner). Mycket stats och siffror, och inget av det undangömt från spelaren. Och inte så mycket animationer eller visuella effekter - mer statiska skärmar och menyer.

Man kontrollerar en grupp äventyrare. Det finns ingen gräns för hur många, men det blir väl ohanterligt om man väljer att lägga till för många.

Spelet börjar i en stad, och man återvänder alltid dit efter ett avklarat äventyr. När man är i staden kan man besöka marknaden (för att köpa prylar) eller värdshuset.

Värdshuset är den plats där man får sina uppdrag. Uppdragen är autogenererade, och av ganska enkel natur.

För att komma dit man ska behöver man resa i en eller fler dagar, och då kan man råka ut för dåligt väder, matbrist och andra saker.

Man kan bli anfallen också, och jag har inte riktigt bestämt hur det ska funka än - funderar på att ha typ en spelplan med abstrakta speljäser.

När man kommer fram till vad som för alla uppdrag är nån slags labyrint (för den riktiga klassiska känslan), kan man omfördela lite packning och så innan man går in. Jag har inte ens börjat på den biten än, men det ska iallafall vara autogenererade grottor (sneglar lite på spacemans labyrintexempel
Det har varit en riktigt utmaning för mig att göra bakgrundsbilderna - har aldrig använt Poser så fullt ut förut, men jag är riktigt nöjd med resultatet
Uppskattar förstås alla synpunkter och idéer.