Animationskomprimering

Allting som har med programmering att göra.

Re: Animationskomprimering

Inläggav sirGustav » 24 aug 2009, 20:56

psionics ms3d modeller finns ju alltid, annars finns det ett par animations-tutorials som har andra modeller, jag vill minnas att jag har sett ett gående vildsvin någonstans också, men psi har en hög med diverse olika animationer för både månniskor och "djur". teddy finns också, men det är maya har jag för mig så vad som kommer med där vet jag inget om, edit: scratch that, det var bara en rig :(

Det är vad "vettiga" gratis modeller som finns ute på nätet vad jag har hittat :)
sirGustav

Inläggav Hildenborg » 25 aug 2009, 20:55

Jag tar och skapar en animation själv, behöver ju inte vara så komplicerad... Lite kuber som rör sig hit o dit länkat till varandra.
Pillar ihop det under veckan när jag får tid.
Sun Tzu: "In peace prepare for war, in war prepare for peace."
Användarvisningsbild
Hildenborg
Site Admin

Inläggav Hildenborg » 06 sep 2009, 10:24

Fick till slut tid att skapa en animation som kan användas som testdata. Men, insåg att det tar mig lite mer tid att få ut det hela i ett format som är vettigt ur experiment synpunkt. Man vill ju ha ut de absoluta matriserna, samt hur dom hänger ihop hierarkiriskt. Så man själv kan få ut de relativa om man vill, eller gå rakt på de absoluta om man vill det. I experimentsynpunkt så är det ju intressant med båda angreppsmetoderna.
Sen så vill jag även kasta ihop ett test där mitt system demonstreras, och kan jämföras med.
Och till sist så kommer jag posta upp Maya filen samt en rendering av animationen som referensmaterial.
Det hela dröjer nog ett tag till bara... Har för djvla mycket att göra med jobbet nu...
Sun Tzu: "In peace prepare for war, in war prepare for peace."
Användarvisningsbild
Hildenborg
Site Admin

Föregående

Återgå till Programmering