TheSpaceMan skrev:Är jag den enda som t ex alltid försöker stänga av allt grafisk lullul i windows för att det retar mig? Tror mac skulle få min hjärna att explodera...
Jag har tidigare jobbat på en maskin med Vista ultimate, och en av de första sakerna jag gjorde var att stänga av Aero interfacet.
När jag ett tag senare skulle köpa Vista till min hemdator, så funderade jag på varför det fanns två Vista home versioner, och konstaterade att det man missade om man köpte Vista home basic, var just Aero interfacet... Så köpet var givet för mig

Jag gillar det "gamla tråkiga" utseendet som standard ubuntu har. För mig så är det rent o fint utan några grafiska finter.
När det gäller att utveckla i Xcode, så har jag hittat mer och mer riktiga buggar i Xcode... En vänlig mac utvecklare som börjat följa mig på Twitter försöker övertyga mig om att Xcode är bra, men när även hans råd till slut blev att jag skulle posta det hela som en bug till Apple så...
Två katastrofala och irriterande buggar jag hittat idag:
1. Xcode debuggern hinner inte initiera sig riktigt när mitt program körs igång, så breakpoints som inte befinner sig i huvudtråden körs bara förbi. Och breakpoints som inte anses vara aktiva, disable'as automatiskt, så man måste sätta på dom igen... Fick till slut sätta en breakpoint i huvudtråden, stega igenom litegranna, och sedan sätta en breakpoint i den andra tråden, sen kunde jag köra på.
2. Vi är flera utvecklare på projektet, och kör med subversion, och en av oss hade flyttat på en klass .h och .cpp filer. Av någon anledning, så har det blivit något fel, så filerna låg kvar så det blev dubbelt upp. Man har sedan arbetat vidare med den ena uppsättningen filer, och byggt på med funktionalitet.
Det hemska: båda implementationerna av samma klass ligger kvar i projektet, och Xcode lyckas kompilera det hela utan problem eller varningar! Ännu värre var att olika delar av programmet använde olika implementationer av denna klassen... Och nej, dom låg inte i olika namespaces. Ruggigt!
Sen skall man inte tala om den artistiska skicklighet som krävs för att man skall kunna lägga till en preprosessor define i Xcode... Finns flera forum där folk försöker hjälpa varandra med detta...